Bezglutenowa krajanka orzechowa

Składniki:

– 3 szklanki obranych orzechów włoskich
– 1/3 szklanki ksylitolu
– 3/4 szklanki mleka kokosowego
– 2 łyżki oleju kokosowego

Jak zrobić bezglutenową krajankę orzechową?

1. Dokładnie zmiksuj 2 szklanki orzechów, mleko kokosowe i ksylitol. Ja użyłam blendera.
2. Rozgrzej patelnię i smaż powstałą masę. Co chwilę mieszaj, żeby nie dopuścić do jej przypalenia.
3. Po ok. 5 minutach dodaj olej kokosowy, cały czas mieszaj.
4. Po ok. 10 minutach minutach masa powinna zmienić kolor na ciemniejszy i wystarczająco zgęstnieć.
5. Przełóż masę do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia. Przystrój  pozostałymi orzechami włoskimi. Po ok. 20 minutach pokrój „prawie burfi” w kwadraty.
6. Poczekaj do całkowitego ostygnięcia, krajankę można wstawić do lodówki.

Ważne – masa ma jednolitą konsystencję, ale jest raczej miękka. Jeśli chcesz, żeby ciasto było twardsze, umieść je przed podaniem w zamrażalniku.

krajanka ciasto orzechowe